Nieuws

Hoe ik bij ON. terecht ben gekomen

Bij ON. Digital Marketing zijn we altijd op zoek naar nieuw talent. In het kader van onze zoektocht schrijven wij allemaal een persoonlijk blog. Op deze manier willen we jullie meer inzicht geven in onze functie en werkzaamheden. 

Mijn naam is Abdullah Jelani en ik ben SEA-specialist bij ON. Digital Marketing. Ik ben 27 jaar en werk sinds juni 2018 bij ON. Digital Marketing. In dit blog lezen jullie hoe ik hier terecht ben gekomen, wat mijn werkzaamheden precies zijn en waarom ik het ontzettend leuk vind om voor ON. werkzaam te zijn.

“Het was hard werken voor weinig geld”

Tijdens mijn gehele studieperiode werkte ik bij een café in het centrum van Groningen. Het was altijd hard werken voor weinig geld. Daarnaast had het weinig te maken met mijn studie of de richting waar ik naartoe wilde. Ik leerde hier wel veel over samenwerken, communiceren en ontmoette daarnaast veel mensen. 

Toen ik klaar was met mijn studie kreeg ik een full-time managementfunctie aangeboden bij dit café. Het leek me toch wel leuk om nog even in de horeca werkzaam te blijven, dus ik besloot het te doen. Ik kreeg gelukkig loonsverhoging, zodat ik elk ieder geval meer verdiende dan tijdens mijn studie. 

Ondanks mijn full-time horecaleven wist ik dat ik ooit weer de richting van online marketing op wilde. Hierom besloot ik om verschillende Google certificaten te behalen, zodat ik mijn kennis up-to-date kon houden.

Een jaar later..

Na een jaar kwam ik weer in contact met mijn oude afstudeerbegeleider van het internetbureau. Ik kreeg de kans om naast mijn werk in de horeca, parttime online-marketingwerkzaamheden uit te voeren. Dit was voor mij de ideale manier om ervaring op te doen.

Het voordeel van mijn takenpakket was dat ik voor verschillende kanalen werkzaamheden moest uitvoeren. Hierdoor leerde ik van alles een beetje en kon ik een goede basis leggen voor het vervolg van mijn carrière. 

Na een half jaar freelance werk voor het internetbureau kwam ik erachter dat ik het echt miste om te sparren met iemand. Het bedrijf was toen namelijk meer gespecialiseerd in het bouwen van websites dan in online marketing. 

Ik leerde veel van mijn leidinggevende op het gebied van sales, strategie en algemene online vindbaarheid maar ik was opzoek naar meer. Ik wilde mij graag specialiseren in SEA, dit had ik inmiddels wel besloten. Maar ik miste de kennis en ervaring, waardoor ik mezelf nog geen specialist kon noemen.

Solliciteren bij ON.

Nu ik wist wat ik wilde doen en waar ik naar op zoek was, veranderde mijn zoektocht naar een baan. Na een aantal verstuurde sollicitaties, kwam ik op de website van ON. (toen was het nog Ontraction). Mijn eerste indruk was goed, het is een jong bedrijf, dicht bij mijn huis en ze waren op zoek naar een SEA-trainee. 

Ondanks het online marketing fundament dat ik had gelegd bij mijn vorige werkgever, wist ik dat ik nog niet genoeg kennis had voor een volwaardige online marketeer functie. Hierom was een traineeship op dat moment perfect voor mij.

Tijdens het kennismakingsgesprek met Johan en Vincent voelde ik eigenlijk direct een klik. We waren ongeveer van dezelfde leeftijd, we hadden veel gemeenschappelijke interesses en ik zag veel overeenkomsten in onze mindset. 

Het gevoel was gelukkig wederzijds, want ik werd uitgenodigd voor een tweede gesprek! Ik moest een casus maken en gelukkig was dit een succes. Ik kreeg na een weekje te horen dat ik het team mocht komen versterken!

“Ik heb mijn traineeship in 3 maanden afgerond”

Ik begon met een traineeship en we zouden aankijken hoe lang dit zou gaan duren. Dit was volledig afhankelijk van mezelf en hoe snel ik dingen zou oppakken en toepassen. Waar ik als student nogal laks was, was ik vanaf het begin bij ON. erg gemotiveerd. Ik werkte hard om mijn kennis bij te verbeteren, ook buiten werktijden.

Ik heb mijn traineeship in 3 maanden afgerond en ik kon mezelf dus eindelijk officieel junior online marketeer noemen! Na 6 maanden beheerde ik mijn eigen klantportfolio. Nu zijn we meer dan een jaar verder en heb ik mezelf omhooggewerkt als medior online marketeer. 

Dit kwam niet alleen doordat ik snel leerde, maar ook omdat we als SEA-team gewoon goede resultaten neer konden zetten voor onze klanten. Dit alles heb ik voor een groot gedeelte te danken aan Jeroen, hij heeft mij begeleid tijdens mijn traineeship. Daarnaast werken wij nog steeds samen op veel klanten. 

Ook even een shoutout naar Rob, Vincent en Johan, want ik heb ook veel van hun geleerd. En ik leer iedere dag natuurlijk nog steeds! Rob en Vincent waren toendertijd ook SEA-marketeers en Johan salesmanager. Van Rob en Vincent leerde ik dingen op het gebied van SEA en van Johan het omgaan met klanten. Ik merkte al snel dat iedereen binnen het bedrijf zijn eigen kwaliteiten had en ik probeerde hier zoveel mogelijk van te leren, zodat ik mijn eigen stijl kon ontwikkelen. 

“Je krijgt genoeg ruimte om jezelf te ontwikkelen”

Het leukste aan het werk is dat je snel veel rendement kunt behalen voor je klant. Je hebt natuurlijk niet altijd kennis over de markt waarin je klant actief is. Maar door kennis te bundelen kun je goede resultaten behalen. Wanneer ik zie dat een klant groei doormaakt en ik weet dat ik daar onderdeel van ben geweest, dan vind ik dat echt tof. 

Nu we ruim een jaar verder zijn, proberen we nog steeds de beste resultaten te behalen voor onze klanten. Het enige verschil is dat het team steeds groter wordt en je zelf steeds meer kan en weet. Dit maakt het werk niet alleen gemakkelijker, het wordt ook steeds leuker. Daarnaast krijg je genoeg ruimte om jezelf te ontwikkelen, leerdagen worden gestimuleerd en je krijgt zelf voor een groot gedeelte de keus om de richtingen te bepalen waarin je jezelf wilt ontwikkelen. Dus stel je voor dat je als SEA of SEO-marketeer graag social media marketing of e-mailmarketing wilt leren, dan krijg je de ruimte om jezelf hierin te ontwikkelen. Sterker nog, het wordt zelfs gestimuleerd omdat het de kennis binnen het bedrijf vergroot en het de waarde van onze diensten verhoogd.

Het allerleukste team van Groningen!

Als ik naar mijn eigen groei en ontwikkeling kijk, dan had ik geen betere keuze kunnen maken dan bij ON. te werken. Ik ben in een jaar uitgegroeid naar een specialist in SEA en een vaste kracht bij ON. Daarnaast ben ik onderdeel van een erg hecht team. Ik kan oprecht zeggen dat iedereen waarmee ik werk op kantoor een vriend of vriendin van mij is geworden. Er hangt altijd een goede werksfeer en we gaan buiten werktijd ook nog weleens met elkaar om. Daarnaast doen we regelmatig leuke dingen met het hele team of met gedeeltes hiervan.

Vroeger dacht ik dat het niet mogelijk was, maar ik ga elke dag met plezier naar het werk. Dit komt natuurlijk door mijn interesse en motivatie in SEA, maar het team speelt hier ook een grote rol in. Je zit ruim 40 uur per week met dezelfde mensen in een ruimte, dus het scheelt enorm als je plezier hebt met deze mensen. Ik denk dat meer mensen bij ON. hetzelfde gevoel hebben, ik geloof daarom ook echt dat we het allerleukste team van Groningen hebben.

Solliciteren bij ON.

Overweeg je een baan in online marketing? Ik kan werken bij ON. echt aanraden. Kijk even tussen onze vacatures of je er iets leuks tussen ziet en of je langs kunt komen voor een kennismakingsgesprek.


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *