KENNISBANK

Kennis is er niet om voor jezelf te houden, vinden we bij ON. Daarom vind je in deze kennisbank alle blogs, cases en whitepapers die wij over de tijd gepubliceerd hebben. Gebruik de filters om direct artikelen te vinden over onderwerpen die jij persoonlijk interessant vindt, of blader eens door de hele database. Daar kunnen we allemaal wel wat van leren!

🗞️ 📰
7 redenen waarom ook jíj zou moeten bloggen op jouw website
Bloggen, daar verdien ik toch niets mee? Dat is wat veel ondernemers denken wanneer zij voor de keuze staan om zelf een blog te beginnen op hun website. Maar niets is minder waar, want in de wereld van het online ondernemen draait alles juist om het vergroten van je zichtbaarheid..
Bericht bekijken
Call tracking: wat is het & hoe vergroot je je marketingrendement ermee?
Als modern bedrijfseigenaar of marketeer weet jij ongetwijfeld hoe belangrijk het is om de resultaten van je online marketinginspanningen uitgebreid te analyseren. Pas dan weet je tenslotte hoe jouw advertenties presteren en of jij jouw marketingbudget wel optimaal uitgeeft voor het hoogste rendement. Een effectieve vorm van tracking die echter..
Bericht bekijken
Google Core Updates: wat betekenen ze voor jouw SEO?
In de SEO-wereld is algemeen bekend dat Google regelmatig updates uitrolt die een klein tot zeer groot effect kunnen hebben op de rankings van verschillende soorten websites, van informatieve blogs tot de e-commerce. Als marketeers weten we dát deze updates vaak plaatsvinden, maar wát ze exact doen en hoe groot..
Bericht bekijken
Waarom is het belangrijk in Google gevonden te worden met lokale SEO?
Lokale zoekmachine optimalisatie (lokale SEO) is er voor de lokale ondernemer! Is jouw onderneming in een bepaalde regio actief en draait jouw business model erom gevonden te worden door potentiële klanten in die regio? Dan kun je niet zonder een website en Google Bedrijfsprofiel die geoptimaliseerd zijn volgens de richtlijnen..
Bericht bekijken
Zechsal en email marketing: 29% groei in het eerste jaar
Magnesiumspecialist Zechsal regelde zijn email marketing voorheen zelf. Dat ging goed, maar er lagen ook nog genoeg kansen. Daarom begon ON. Digital in 2022 met ondersteuning. In het eerste jaar groeide de omzet vanuit email marketing met 29% en ook het aandeel in de totaalomzet steeg. Wat is het geheim..
Bericht bekijken
Vermijd deze 7 conversiekillers voor een conversiegerichte website!
Als je als ondernemer een website bouwt, is het natuurlijk je doel dat deze ook gaat converteren. Bij een webshop wil je dat gebruikers overgaan tot aankoop, bij een service-gerichte website wil je dat bezoekers contact met je opnemen om jouw dienst af te nemen. De weg naar dat moment..
Bericht bekijken
De beste manier om het rendement op je marketinginspanningen in beeld te brengen
Als je geld besteedt aan marketing, wil je ook weten wat dat oplevert. Soms kan het echter lastig zijn om te bepalen hóe je je winst precies moet berekenen. Kijk je enkel naar je rendement per kanaal of focus je je juist op het totaalplaatje? Welke gemaakte kosten neem je..
Bericht bekijken
De kracht van AI en online marketing – een interview met Jeroen Schiphuis
Sinds de release van OpenAI’s ChatGPT in november 2022 is de invloed van artificial intelligence (AI) op marketing een veelbesproken onderwerp. Aan de ene kant vrezen veel marketeers voor hun baan, aan de andere kant denken experts dat de tools hun werk juist efficiënter gaan maken. Onze eigen Jeroen Schiphuis -..
Bericht bekijken
Vanaf juli werken wij met GA4: wat gaat er veranderen?
Per 1 juli stopt Google Analytics met het ondersteunen van Universal Analytics. Vanaf dat moment kunnen er geen gegevens meer in dit accounttype worden verzameld en moet iedereen daarom overstappen naar Google Analytics 4 (GA4). Omdat dit wat veranderingen met zich meebrengt in de manier waarop gegevens verwerkt en geanalyseerd..
Bericht bekijken
Hoe bouw je klantloyaliteit op met e-mailmarketing?
Als je klantloyaliteit wilt bevorderen, is e-mailmarketing daarvoor hét kanaal bij uitstek. De meeste ondernemers zijn wel bekend met deze e-mailuitlatingen die zij naar hun klanten versturen om bij hen op de voorgrond te blijven, maar hoe doe je dat dan op effectieve wijze? Voortbouwend op onze vorige blogs over e-mail..
Bericht bekijken
Starten met Reels en TikTok? Als bedrijf ben je er (nu nog) vroeg bij!
Hoewel TikTok en Instagram Reels al enkele jaren bestaan, valt het ons op dat er nog weinig ondernemers zijn die echt het meeste uit deze platformen halen. Dat is jammer, zeker omdat er nog zoveel onaangeboord potentieel in deze platformen zit. Door nu op deze kans te duiken, zou je..
Bericht bekijken
Wat is de customer journey en hoe speel je hierop in?
De customer journey is het pad dat jouw klanten bewandelen vóór, tijdens en zelfs na hun aankoop bij jouw onderneming. Hoewel online marketeers zeer bekend zijn met dit begrip en ook goed weten hoe ze klanten aan de hand van de customer journey kunnen sturen, kan dit voor ondernemers iets..
Bericht bekijken