KENNISBANK

Kennis is er niet om voor jezelf te houden, vinden we bij ON. Daarom vind je in deze kennisbank alle blogs, cases en whitepapers die wij over de tijd gepubliceerd hebben. Gebruik de filters om direct artikelen te vinden over onderwerpen die jij persoonlijk interessant vindt, of blader eens door de hele database. Daar kunnen we allemaal wel wat van leren!

🗞️ 📰
filter-kennisbank-responsive
filter-kennisbank
  • Alle
  • Nieuws
  • Strategie
  • SEO
  • Social
  • SEA
  • Email
  • Website
  • Case
  • Content
CaseZechsal en email marketing: 29% groei in het eerste jaar
Magnesiumspecialist Zechsal regelde zijn email marketing voorheen zelf. Dat ging goed, maar er lagen ook nog genoeg kansen. Daarom begon ON. Digital in 2022 met ondersteuning. In het eerste jaar groeide de omzet vanuit email marketing met 29% en ook het aandeel in de totaalomzet steeg. Wat is het geheim achter het succes en hoe verloopt de samenwerking?
Nieuws SEODe kracht van AI en online marketing – een interview met Jeroen Schiphuis
Sinds de release van OpenAI’s ChatGPT in november 2022 is de invloed van artificial intelligence (AI) op marketing een veelbesproken onderwerp. Aan de ene kant vrezen veel marketeers voor hun baan, aan de andere kant denken experts dat de tools hun werk juist efficiënter gaan maken. Onze eigen Jeroen Schiphuis - mede-eigenaar van ON. Digital -  heeft altijd veel affiniteit gehad met AI. Hoe denkt hij over de invloed van AI op online marketing?
StrategieDe beste manier om het rendement op je marketinginspanningen in beeld te brengen
Als je geld besteedt aan marketing, wil je ook weten wat dat oplevert. Soms kan het echter lastig zijn om te bepalen hóe je je winst precies moet berekenen. Kijk je enkel naar je rendement per kanaal of focus je je juist op het totaalplaatje? Welke gemaakte kosten neem je mee: enkel je uitgegeven advertentiebudget of ook de uren die je marketeers hebben gedraaid? Dit zijn allemaal vragen die kunnen opkomen en waarop het antwoord per online marketing bureau kan verschillen. In deze blog gaan we in op verschillende manieren om het rendement op je marketingkosten in beeld te brengen en bespreken we hoe wij bij ON. onze klanten in dit proces betrekken, zodat zij precies weten waar hun zuurverdiende geld naartoe gaat!
WebsiteVermijd deze 7 conversiekillers voor een conversiegerichte website!
Als je als ondernemer een website bouwt, is het natuurlijk je doel dat deze ook gaat converteren. Bij een webshop wil je dat gebruikers overgaan tot aankoop, bij een service-gerichte website wil je dat bezoekers contact met je opnemen om jouw dienst af te nemen. De weg naar dat moment kan echter lang en hobbelig zijn, vooral als er bij de bouw van je website niet specifiek rekening is gehouden met het conversieproces. Gebruikers die onderweg afhaken, leveren geen conversies op. Daarom is de eerste vraag die we onszelf moeten stellen: welke conversiekillers moet je nou écht vermijden? En daarna: hoe kun je je website juist wél laten converteren, zodat gebruikers het proces van begin tot einde doorlopen? In deze blog zetten we dit graag voor je uiteen!
EmailDe 5 meest voorkomende e-mails binnen e-mailmarketing
E-mailmarketing biedt voor veel ondernemers een aanzienlijke stroom (extra) inkomen. Sterker nog, e-mailmarketing is het vaak het meest rendabele kanaal in de marketingmix. Er zijn verschillende soorten e-mailcampagnes die onze marketeers kunnen inzetten voor de online groei van jouw onderneming. Per klant is het verschillend welke mailcampagnes het beste bij de doelgroep passen. In dit blog vind je informatie over de 5 meest voorkomende e-mailcampagnes!
Nieuws10 tips om je energie op peil te houden
De donkere, grijze en korte dagen van het najaar komen er weer aan. Dit betekent vaak dat we voor en na werktijd minder buiten zijn en het met minder zonlicht moeten doen. Maar ook tijdens de zomermaanden zitten we veel stil achter ons bureau. Soms is het een uitdaging om gefocust te blijven en je energiepeil hoog te houden gedurende een werkdag. Daarom geven wij jullie in dit artikel wat tips over hoe je zo energiek mogelijk je werkdag door komt!
Email NieuwsJe rendement verhogen met e-mail automation? Zo doe je dat!
Zonder e-mail automation haal je simpelweg niet het meeste uit je e-mail marketing, dat staat vast. Want zelf duizenden verschillende e-mails sturen naar al je klanten? Dacht het niet! Maar wat houdt e-mail automation precies in, op welke manieren kun je het inzetten, en hoe kun je het eigenlijk gebruiken om je rendement te verhogen? Je leest het hier, in onze nieuwste blog over e-mail automation! 
SocialStarten met Reels en TikTok? Als bedrijf ben je er (nu nog) vroeg bij!
Hoewel TikTok en Instagram Reels al enkele jaren bestaan, valt het ons op dat er nog weinig ondernemers zijn die echt het meeste uit deze platformen halen. Dat is jammer, zeker omdat er nog zoveel onaangeboord potentieel in deze platformen zit. Door nu op deze kans te duiken, zou je er namelijk voor kunnen zorgen dat jouw advertenties écht opvallen. In deze blog bespreken we hoe jij als ondernemer TikTok en Reels kunt inzetten om een groter publiek te bereiken. We geven tips en tricks om jouw doelgroep beter te leren kennen en suggereren enkele invalshoeken voor krachtige content. Lees snel verder om meer te leren over deze fantastische kans!
SEOMeer omzet halen uit je Google Bedrijfsprofiel (Google Mijn Bedrijf)? 7 tips!
Het Google Bedrijfsprofiel (ofwel Google Mijn Bedrijf) is een tool die door veel marketeers toch onbenut blijft. En dat terwijl hiermee stiekem zoveel extra vindbaarheid in Google te behalen valt! Daarom maakt dit onderdeel van Google in onze ogen een essentieel onderdeel uit van de SEO-strategie. In dit artikel leggen we uit hoe je je Google Bedrijfsprofiel/Google Mijn Bedrijf inzet om meer klanten naar jouw shop te trekken en zo meer omzet te genereren. Lees snel verder!
StrategieMet een second opinion marketing evalueren
Met een second opinion marketing werkzaamheden evalueren? Als je het idee hebt dat het bij die ene partij wat minder lekker loopt dan zou moeten, kun je bij de andere partij een second opinion aanvragen. Maar wat houdt dat in en hoe pakt ON. Digital Marketing dit aan? In dit artikel bespreken we wat de term betekent, hoe dit er in de praktijk uitziet en hoe wij jou kunnen bijstaan in dit proces. Klop vrijblijvend bij ON. Digital Marketing aan om een gedegen second opinion op jouw online marketing te ontvangen!
StrategieWat is de customer journey en hoe speel je hierop in?
De customer journey is het pad dat jouw klanten bewandelen vóór, tijdens en zelfs na hun aankoop bij jouw onderneming. Hoewel online marketeers zeer bekend zijn met dit begrip en ook goed weten hoe ze klanten aan de hand van de customer journey kunnen sturen, kan dit voor ondernemers iets lastiger te vatten zijn. Want hoe ziet die customer journey eruit en hoe doe je dat dan, dat sturen? In deze blog leggen we je alles uit over de relatie tussen de customer journey, de marketing funnel en full funnel marketing. Zo kom jij direct te weten welk segment van jouw doelgroep jij met iedere vorm van online marketing kunt aanboren en welke fasen van de customer journey jij nog mist in jouw online marketing strategie!
EmailHoe bouw je klantloyaliteit op met e-mailmarketing?
Als je klantloyaliteit wilt bevorderen, is e-mailmarketing daarvoor hét kanaal bij uitstek. De meeste ondernemers zijn wel bekend met deze e-mailuitlatingen die zij naar hun klanten versturen om bij hen op de voorgrond te blijven, maar hoe doe je dat dan op effectieve wijze? Voortbouwend op onze vorige blogs over e-mail automation en de customer journey duiken we ditmaal dieper in de plaats die e-mailmarketing in de marketing funnel inneemt. Zo ontdek jij wat de beste manieren zijn om e-mailmarketing in te zetten als je specifiek de loyaliteitsfase aan wilt boren om zo jouw klanten om te zetten in jouw trouwste fans!
Post search