LinkedIn uitbesteden

Wist je dat LinkedIn uitbesteden een optie is die veel B2B-ondernemers nog altijd over het hoofd zien, en dat terwijl dit platform zo veel onaangeboorde mogelijkheden heeft? Als je deze pagina leest, ben je in ieder geval al een stap voor op de concurrentie! Lees verder om meer te weten te komen over LinkedIn marketing en waarom je LinkedIn uitbesteden aan ON. de beste keuze is voor jouw bedrijf!

Vraag de gratis scan aan!

Vraag de gratis scan aan!

VOOR WELKE DOELGROEPEN IS JE LINKEDIN UITBESTEDEN INTERESSANT?

Je LinkedIn uitbesteden is vooral interessant voor ondernemingen binnen de B2B-sector, die andere professionals moeten bereiken. Hierbij kan het gaan om detacheringsbureaus, maar ook om groothandels en overige bedrijven met hoofdzakelijk zakelijke klanten. Tenslotte is LinkedIn een zakelijk platform, waar mensen komen om te netwerken en nieuwe kansen te vinden.

Dus, of je nu een start-up bent die leads wil genereren, een consultancybedrijf dat expertise wil delen of een recruitmentbureau dat talent wil aantrekken: zolang je deel uitmaakt van de B2B-sector, wil je energie steken in je LinkedIn marketing. Heb je daar geen tijd voor, dan is je LinkedIn uitbesteden altijd een slimme zet!

on-foto

WAT HOUDT LINKEDIN ADVERTEREN IN?

“LinkedIn adverteren”, of gewoon adverteren op Linkedin, is een krachtige vorm van social media marketing waarmee jij jouw zakelijke doelen kunt bereiken op ’s werelds grootste professionele netwerk. Tegen betaling worden jouw advertenties gericht getoond aan een specifieke doelgroep, in lijn met de door jou gekozen doelen.

DOELEN

Wil je je LinkedIn uitbesteden, dan is het belangrijk om eerst je doelen duidelijk in het oog te krijgen. In grote lijnen kun je hierbij kiezen tussen weergaven en kliks. Wil je dat je advertenties zoveel mogelijk weergaven krijgen, zodat je merk zichtbaar is bij een groot publiek? Wil je meer leads genereren? Of wil je juist dat mensen doorklikken naar je website om meer informatie te verkrijgen of een aankoop te doen? Op basis van jouw doelen bepalen we welke vorm jouw LinkedIn campagnes moeten aannemen voor het optimale resultaat.

DOELGROEPCRITERIA

Een van de grootste voordelen van LinkedIn adverteren is dat je meer dan 20 verschillende doelgroepcriteria kunt instellen, om zo je doelgroep zeer specifiek te definiëren. Hierbij kun je denken aan locatie, functietitel, bedrijfstak en bedrijfsgrootte. Dit stelt jou in staat om die mensen te bereiken die het meest relevant zijn voor jouw aanbod. Een groot pluspunt van je LinkedIn uitbesteden is dat we bij ON. precies weten welke combinatie van doelgroepcriteria het juiste publiek oplevert, zodat je ads alleen gezien worden door de personen voor wie ze relevant zijn.

SOORTEN ADVERTENTIES

Tot slot biedt LinkedIn vier verschillende soorten ads, waarbinnen je weer een aantal verschillende ondersoorten hebt. Zo kun je kiezen uit gesponsorde content, berichtadvertenties, dynamische advertenties en tekstadvertenties. Stuk voor stuk sluiten deze aan op een groot aantal doelstellingen die je kunt hebben. Onze social media specialisten helpen je graag bij het kiezen van het juiste format, dat past bij jouw campagne.

DE PLAATS VAN LINKEDIN MARKETING IN DE MARKETING FUNNEL

In onze blog over de customer journey en de marketing funnel hebben we het al eens gehad over het belang van full funnel marketing. Het mooie aan adverteren op LinkedIn is dat je hiermee alle facetten van de marketing funnel kunt bereiken. Dat kan er als volgt uitzien:

  • In de Awareness-fase kun je gesponsorde content gebruiken om onder de aandacht te komen van een publiek dat zich niet van jouw bedrijf bewust is.
  • In de Interest-fase kun je doelgroeptargeting inzetten om de interesse van diegenen die jou al vaag kennen te prikkelen, bijvoorbeeld met informatie content.
  • In de Action-fase kun je gebruikmaken van de slimme plaatsing van links om bezoekers door te laten klikken naar jouw website, waar ze alleen nog maar hun aankoop hoeven te voltooien of jouw contactformulier hoeven in te vullen.
  • In de Care-fase houd je de aandacht van je loyale klanten vast door opnieuw informatieve of juist hartverwarmende content met hen te delen, waarmee je jouw onderneming in de B2B-sector op een positieve manier neerzet.

Kortom: doordat LinkedIn marketing de complete marketing funnel beslaat, kun je er alle kanten mee op. Het enige wat je nog nodig hebt is de expertise, en die kan een online marketing bureau jou bieden.

WAAROM ZOU JE JE LINKEDIN MARKETING UITBESTEDEN AAN ON.?

Waarom je LinkedIn marketing uitbesteden aan ON. een slim idee is, hebben we al eerder kort aangeknoopt. Maar om dit in enkele punten samen te vatten:

  • Onze werkwijze is volledig transparant, onze contracten zijn maandelijks opzegbaar. Dit betekent dat je exact weet wat je van ons kunt verwachten en als onze diensten toch niet bevallen, zit je nooit ergens aan vast. Dit drijft ons er dan weer toe om altijd tot het uiterste te gaan!
  • We zijn niet zomaar een partij waaraan je je LinkedIn en andere socials uit handen geeft en waar je vervolgens tijdenlang niets meer van hoort. In plaats daarvan zijn wij echt je partner en stemmen we onze strategieën dus ook altijd gezamenlijk af. Zo behoud jij de regie.
  • Data-gedrevenheid zit bij onze socials specialisten in het bloed, want zonder data kun je niet bijsturen. Door hun ervaring zijn zij bovendien uitstekend in staat “de boodschap achter de boodschap te lezen” en te bepalen waar fluctuaties exact vandaan komen. Zo hoef je nooit weer zelf met de handen in het haar te zitten terwijl je je afvraagt wat er met je cijfers is gebeurd; je LinkedIn uitbesteden houdt in dat onze specialisten dat voor je doen!
on-foto