DE PLAATS VAN LINKEDIN MARKETING IN DE MARKETING FUNNEL
In onze blog over de customer journey en de marketing funnel hebben we het al eens gehad over het belang van full funnel marketing. Het mooie aan adverteren op LinkedIn is dat je hiermee alle facetten van de marketing funnel kunt bereiken. Dat kan er als volgt uitzien:
- In de Awareness-fase kun je gesponsorde content gebruiken om onder de aandacht te komen van een publiek dat zich niet van jouw bedrijf bewust is.
- In de Interest-fase kun je doelgroeptargeting inzetten om de interesse van diegenen die jou al vaag kennen te prikkelen, bijvoorbeeld met informatie content.
- In de Action-fase kun je gebruikmaken van de slimme plaatsing van links om bezoekers door te laten klikken naar jouw website, waar ze alleen nog maar hun aankoop hoeven te voltooien of jouw contactformulier hoeven in te vullen.
- In de Care-fase houd je de aandacht van je loyale klanten vast door opnieuw informatieve of juist hartverwarmende content met hen te delen, waarmee je jouw onderneming in de B2B-sector op een positieve manier neerzet.
Kortom: doordat LinkedIn marketing de complete marketing funnel beslaat, kun je er alle kanten mee op. Het enige wat je nog nodig hebt is de expertise, en die kan een online marketing bureau jou bieden.