Jeff | maart 7, 2024

ON. is Gold Partner van Bigshopper!

Onlangs is ON. Digital Marketing officieel uitgeroepen tot Gold Partner van Bigshopper. Nu is dat voor ons natuurlijk een hele eer, maar afgezien van de status kleven aan die titel stiekem ook een hoop voordelen. Daarom wilden we in deze blog graag eens uiteenzetten wat onze status als Bigshopper Gold Partner precies betekent voor onze klanten, zodat ook jij te weten komt hoe jij precies van dit partnerschap kunt profiteren. Lees snel verder!

Om te beginnen: wat is Bigshopper precies?

Van buitenaf gezien is Bigshopper een prijsvergelijkingssite, waar bezoekers de prijs van miljoenen individuele producten in één oogopslag met elkaar kunnen vergelijken om vervolgens naar de goedkoopste site te worden doorgeleid. Hierbij wordt bijvoorbeeld ook rekening gehouden met de verzendkosten. Dit is anders dan bij marketplaces als Bol.com of Amazon, waar het hoogst getoonde product niet altijd het goedkoopst is, maar vaak eerder hetgeen waaraan het meeste advertentiebudget is besteed.

Vanuit marketing oogpunt is Bigshopper een Comparison Shopping Service (CSS) partner. Ondernemingen die zich bij Bigshopper aansluiten, kunnen hier hun gegevensfeeds uploaden om ook in de prijsvergelijkingen te worden getoond. Ook krijgen zij bepaalde voordelen als zij via Google Shopping adverteren; hierover lees je hieronder meer.

Bigshopper als CSS partner

Als prijsvergelijkingssite is Bigshopper dus een CSS partner. Maar wat houdt dat nou precies in? Externe bedrijven die gegevensfeeds en advertentieservices leveren, worden beschouwd als CSS partners. Deze vergelijkingssites bieden adverteerders de mogelijkheid om hun producten te promoten op zowel hun eigen platformen als via de Google Ads in Google Shopping.
Dit betekent dat je producten kunt verkopen via het Bigshopper-platform zelf, maar óók via Google met behulp van de sponsoring van Bigshopper (als je een partnerschap met hen aangaat). Het hebben van een CSS partner levert zoveel voordelen op dat wij onze klanten altijd zouden aanraden om met zo’n bedrijf in zee te gaan – en dan staat Bigshopper natuurlijk bovenaan onze lijst!

Hoe zit dat eigenlijk, met die CSS partners?

Tot het jaar 2017 had Google een monopolie op Google Shopping. In de praktijk hield dit in dat alleen webshops via Google Shopping mochten adverteren en dat vergelijkingssites buiten spel bleven. In de ogen van de Europese Commissie was dit echter illegaal, omdat vergelijkingssites zo de kans om eerlijk met Google te concurreren werd ontnomen. Google moest om deze reden een boete van € 2,4 miljard betalen, en dit bedrag zou met 5% van Google’s wereldwijde omzet per jaar worden verhoogd als zij niet zouden instemmen met het toestaan van vergelijkingssites. Dat is hoe de CSS partners de ruimte kregen om te groeien.

Als je via Google Shopping wilt adverteren, raden we sterk aan om dit via een CSS partner te doen. Omdat deze bedrijven geen onderdeel zijn van Google, bieden ze namelijk bepaalde voordelen aan waar je anders niet van zou kunnen profiteren. Welke voordelen dat zijn, lees je hieronder.

Welke voordelen heeft het om CSS partner te zijn?

We kunnen je wel vertellen dát het veel voordelen heeft om CSS partner te zijn, maar beter kunnen we het je laten zien. Waarom jij ook een CSS partner nodig hebt? Dat zit zo:

  • Normaal gesproken, als je geen CSS partner hebt, wordt slechts 80% van je Google Shopping-bod daadwerkelijk meegenomen in de veiling. Dat betekent dat als je €1000,- biedt, daarvan slechts €800,- aan de veiling wordt besteed en dat Google zelf de overige €200,- krijgt. Heb je daarentegen wél een CSS partner, dan hoef je dit bedrag niet aan Google af te staan en wordt die volledige €1000,- in de veiling meegenomen. Zo kun je met hetzelfde budget automatisch meer impact maken. Op die manier doe je meteen een concurrentievoordeel op en behaal je al snel hogere posities in Google Shopping dan concurrenten die géén CSS partner hebben.
  • Andersom geldt dit overigens ook: als jouw concurrenten wél een CSS partner hebben, maar jij niet, dan moet je meteen een stuk harder tegen hen opbieden om dezelfde positie te bemachtigen. Eigenlijk kan dat niet uit in een dergelijke situatie.
  • Nog een bijkomend SEO-voordeel: als je Bigshopper als jouw CSS partner neemt, krijg je een felbegeerde backlink op hun website. Dat stukje linkbuilding is goed voor je domeinautoriteit en helpt je ook organisch beter te ranken!

Waarom zijn wij Gold Partner van Bigshopper?

Dat wij zijn uitgeroepen tot Bigshopper Gold Partner (in tegenstelling tot Silver of Bronze Partner), wil zeggen dat wij tot de trouwste klanten van Bigshopper behoren. Al 3 jaar voorzien wij onze eigen klanten van het beste advies en onze deskundigheid met betrekking tot deze grote CSS partner.

De reden dat wij destijds voor deze samenwerking gekozen hebben, was drieledig:

  1. Wij streven naar duurzame relaties waarbij we op elkaar kunnen bouwen en elkaar vertrouwen.
  2. Het is voor ons van belang dat onze klanten altijd het concurrentievoordeel van een CSS partner tot hun beschikking hebben, en dat zij vooral géén achterstand op de concurrentie oplopen.
  3. Wij geloven sterk in de kracht van lokaal ondernemerschap, en met Bigshopper als Groningse CSS partner ging deze keuze ons natuurlijk sterk aan het hart.

Kortom: in onze samenwerking met Bigshopper zijn wij altijd voor goud gegaan en dat heeft zijn vruchten over tijd zeker afgeworpen!

Wat betekent dat nu echt voor onze klanten?

Mocht je al klant zijn bij ON. of overwegen dat te worden, dan ben je nu waarschijnlijk hoofdzakelijk geïnteresseerd in wat onze status als CSS partner en Bigshopper Gold Partner nu precies voor jouw onderneming kan opleveren. Daarom vatten we hieronder graag nog eens voor je samen hoe jíj van deze samenwerking kunt profiteren:

  1. Kostenbesparing en effectief adverteren: onze SEA klanten profiteren van aanzienlijke kostenvoordelen. Met 20% korting op de CPC van Google Shopping-advertenties kunnen zij hun advertentiebudget efficiënter benutten. Zo kunnen zij agressiever bieden en hogere posities in Google Shopping bereiken, wat resulteert in meer zichtbaarheid en potentiële klanten.
  2. Concurrentievoordeel: doordat onze klanten via Bigshopper automatisch lagere advertentiekosten hebben, staan ze sterker in de concurrentiestrijd. Ze kunnen met meer kracht bieden dan hun concurrenten zonder CSS partner, waardoor ze sneller én consistenter hogere posities innemen. Wie geen CSS partner heeft, heeft daarentegen automatisch een concurrentienadeel ten opzichte van de concurrentie die wél bij een CSS partner als Bigshopper zit.
  3. Een duurzame samenwerking: zoals genoemd, hebben we als Gold Partner van Bigshopper bewust gekozen voor een duurzame samenwerking. Onze klanten profiteren niet alleen van de technische voordelen, maar ook van een sterke en betrouwbare zakelijke relatie. Bovendien ondersteunen we lokaal ondernemerschap met trots door te kiezen voor een Groningse CSS partner. Misschien minder interessant voor onze zuidelijke klanten, maar voor ons zeker een grote pre!

Ga ook met deze Bigshopper Gold Partner in zee!

Lijkt het hebben van een krachtige en betrouwbare CSS partner je ook wat, en zoek je nog een online marketing bureau dat jou die connectie kan bieden? Ga dan de samenwerking aan met ON. Digital Marketing en Bigshopper, om altijd een stapje voor te blijven op de concurrentie! Vraag een gratis en vrijblijvende online marketing scan bij ons aan, dan komen we zo snel mogelijk bij je terug met de mogelijkheden.