SEO analyse

Door een gratis SEO analyse te laten uitvoeren door ON. Digital Marketing, weet je waar de kansen liggen op het gebied van zoekmachine optimalisatie. Als wij een SEO check uitvoeren, kijken we onder meer naar zoekwoorden, de technische staat van de website, de laadsnelheid en het zogenaamde backlinkprofiel.
Natuurlijk vertellen we je op deze pagina meer over de belangrijkste onderdelen van een SEO scan. Neem gerust contact op als je een gratis SEO analyse wil laten maken!

Vraag de gratis scan aan!

Vraag de gratis scan aan!

De SEO analyse als basis voor elke SEO strategie

Als we bij ON. met een SEO traject van start gaan, beginnen we uiteraard met een uitgebreide SEO analyse. In zo’n SEO optimalisatie check verzamelen we informatie om te zien waar de kansen liggen.

Als we een duidelijk overzicht hebben kunnen we een actieplan opstellen, waarin we vastleggen welke werkzaamheden in welke volgorde verricht moeten worden. Zo kunnen we op een gestructureerde manier werken naar groei in organisch verkeer. Inderdaad, met een sterke SEO scan leggen we de basis voor elk SEO optimalisatie plan.

Call tracking 2

SEO check stap 1: huidig verkeer en zoekwoordposities

Het is bijzonder waardevol om te zien hoe organisch verkeer nu binnenkomt op je website. We brengen in beeld op welke zoektermen je goed gevonden wordt. Mogelijk staat een website al hoog in zoekresultaten, maar is er nog winst te behalen.

Met de inzet van tools als Google Analytics en Google Search Console kunnen we veel waardevolle informatie vinden over het huidige verkeer op de website. Naast goed scorende zoektermen kunnen we tijdens een SEO analyse bijvoorbeeld kijken naar het bouncepercentage. Verlaten websitebezoekers specifieke pagina’s razendsnel? Dan voldoet zo’n pagina mogelijk niet aan de intentie van de zoeker.

SEO check stap 2: zoekwoordonderzoek

Profiteren van bestaand zoekverkeer, dat is wat SEO specialisten doen. We kijken wat de belangrijkste zoekwoorden zijn waarmee je hoog moet ranken om relevant verkeer naar de website te halen.

Het is best mogelijk dat je een prima website hebt, maar dat niet altijd de meest gangbare termen worden gebruikt op pagina’s. Hierdoor kun je veel verkeer mislopen en dat is natuurlijk zonde.

Het zoekwoordenonderzoek tijdens de SEO analyse toont niet alleen aan welke zoekwoorden op het gebied van zoekvolumes interessant zijn, maar geeft ook een beeld van de concurrentie. Op sommige zoekwoorden is de concurrentie extreem hoog. Het kan dan een zwaardere investering in SEO vereisen om hoge posities in zoekmachines te bemachtigen.

on-foto

SEO check stap 3: technische scan

Sterke content met de juiste zoekwoorden, dat is toch alles wat je nodig hebt om hoger in Google te ranken? Fout! De technische staat van een website is ook van groot belang. In feite wil je jouw website in hapklare brokken aanleveren bij de crawl robots van Google.

We voeren een technische scan uit binnen elke SEO analyse. Van alles kan daaruit naar voren komen. Zijn de juiste pagina’s indexeerbaar? Zijn overal meta titles en descriptions ingevoerd? Heeft elke pagina een H1 titel? Het zijn slechts enkele technische vragen die beantwoord worden.

Het verhelpen van grote technische problemen wordt doorgaans bij de start van een SEO traject gedaan. Zo staat er altijd een sterke basis.

SEO check stap 4: gebruiksvriendelijkheid

Websitebezoekers zijn snel weer weg als je website totaal niet gebruiksvriendelijk is. Zoekmachines als Google weten dat ook en wegen bepaalde factoren op dit gebied dan ook mee.

Waar moet je aan denken op dit gebied? We kijken in de SEO analyse bijvoorbeeld of een website goed werkt op mobiele apparaten, zoals smartphones of tablets. Steeds meer aankopen worden namelijk gedaan via deze apparaten.

Ook de laadsnelheid van een website is belangrijk. Een trage website wekt namelijk snel irritatie op en dat kan ten koste gaan van resultaten. Vanzelfsprekend draagt het verbeteren van de gebruiksvriendelijkheid ook bij aan resultaten die je haalt uit je SEAemail marketing en social media marketing resultaten.

on-foto

SEO check stap 5: het backlinkprofiel

Met backlinks bedoelen we externe websites die naar jouw website linken. Krijg je links van hoog aangeschreven websites in jouw vakgebied of toonaangevende media? Dan helpt jou dat enorm om hoger te staan in Google.

Als wij aan SEO optimalisatie doen, zorgen we dat je meer relevante links krijgt. Dat moet wel op een verantwoorde manier gebeuren, want in een moordend tempo lage kwaliteit links bouwen zal eerder negatieve effecten veroorzaken.

Tijdens de SEO analyse kijken we welke links je op dit moment al hebt en wat dit betekent voor een toekomstige backlink strategie.

Ook een SEO analyse laten uitvoeren?

Veel organisaties kiezen voor SEO omdat het een slimme investering is. Als je eenmaal hoog in Google staat, hoef je veel minder te besteden aan advertenties. Een sterke SEO check brengt in beeld wat de huidige situatie is en waar de kansen liggen. Het is dus een goed idee om eens een SEO scan te laten doen.

Meer weten of een gratis SEO analyse laten uitvoeren? Neem direct contact op, we helpen je graag!