WELKE SOORTEN YOUTUBE ADS BESTAAN ER?
Er bestaan verschillende soorten YouTube ads die je voor jouw marketing kunt inzetten. Hierbij zijn In-stream Ads, Discovery Ads en Bumper Ads de belangrijkste.
In-stream Ads
De In-stream Ads zijn de YouTube advertenties die je voorafgaand aan of tijdens een video ziet. Deze zijn meestal skipbaar na 5 seconden en je betaalt er alleen voor als een kijker daadwerkelijk 30 seconden óf je hele video bekijkt, afhankelijk van hoe lang die is.
Bumper Ads
Bumper Ads zijn korte advertenties van maximaal 6 seconden die níet overgeslagen kunnen worden. In feite werken ze hetzelfde als In-stream Ads, maar kun je hier alleen een korte, krachtige boodschap in kwijt.
Discovery Ads / In-feed Ads
Hoewel ze vaak nog Discovery Ads worden genoemd, heet dit type tegenwoordig officieel In-feed Ads. Zoals deze nieuwe naam al zegt, zijn dit advertenties die in de feed worden getoond wanneer een gebruiker een zoekopdracht intypt – en dus níet tijdens de video zelf. Dit zijn advertenties die alleen zeer betrokken gebruikers te zien krijgen, waarvan de kans groot is dat zij interesse hebben en jouw video zouden aanklikken.