ZOEKWOORDENONDERZOEK, ZOEKWOORDEN ANALYSE OF ZOEKWOORDANALYSE?
Alleen al voor een term als zoekwoorden analyse bestaan talloze varianten. Voorbeelden zijn zoekwoordenonderzoek, zoekwoordonderzoek, keyword research en zoekwoordanalyse. Je zal ook zien dat we meerdere synoniemen in deze tekst gebruiken zodat de pagina beter gevonden wordt in Google. Om te ontdekken wat de belangrijkste zoekwoorden zijn, kijken we in ons zoekwoorden onderzoek in eerste instantie naar zoekvolumes. Zo weten we hoe vaak een bepaalde zoekterm per maand wordt gebruikt.
We willen niet alleen weten hoe vaak een bepaalde zoekterm ingevoerd wordt. Ook kijken we naar de concurrentie op zoekwoorden. Misschien wil je hoger in Google staan met specifieke zoekwoorden, maar is dit niet realistisch met je beschikbare budget.
Uit een zoekwoordenanalyse zal ook blijken of zoektermen seizoensgebonden zijn. Dit is niet onbelangrijk, want bij het uitvoeren van SEO optimalisatie is het altijd slim om ruim voor aanvang van een piekperiode te beginnen. Zo is de kans groter dat je op tijd hoger in de organische zoekresultaten van Google staat.