Kennisbank

Kennis is er niet om voor jezelf te houden, vinden we bij ON. Daarom vind je in deze kennisbank alle blogs, cases en whitepapers die wij over de tijd gepubliceerd hebben. Gebruik de filters om direct artikelen te vinden over onderwerpen die jij persoonlijk interessant vindt, of blader eens door de hele database. Daar kunnen we allemaal wel wat van leren!
🗞️ 📰
filter-kennisbank-responsive
filter-kennisbank
  • Alle
  • Nieuws
  • SEO
  • Strategie
  • Social
  • Email
  • SEA
  • Website
  • Case
  • Content
StrategieDe kracht van user-generated content
Zou jij een product kopen waar je nog nooit van hebt gehoord? Waarover geen online reviews te vinden zijn, waarvan alleen de producent beweert dat het "absoluut fantastisch" is, en waarvan geen enkele gebruikersfoto online staat? Waarschijnlijk niet. In een tijd waarin adverteerders hun producten steeds agressiever promoten, en het voor consumenten moeilijk is om betrouwbare bedrijven te identificeren, vertrouwen ze steeds meer op user-generated content om hun mening te vormen. Als ondernemer is je geloofwaardigheid grotendeels afhankelijk van deze vorm van content. Wat user-generated content precies inhoudt, hoe het werkt en waarom het zo effectief is, lees je in deze blog.
CaseRecordaantal nieuwe medewerkers in 2023 voor Fenner Dunlop!
Wist je dat wij ook branding- en recruitmenttrajecten uitvoeren en begeleiden? Fenner Dunlop stond, net als vele andere Nederlandse bedrijven, voor grote uitdagingen in recruitment. Voor ons een leuke uitdaging waar wij wel raad mee wisten! Dankzij de implementatie van een omnichannel strategie, waarbij Dunlop gebruikmaakt van meerdere marketingkanalen, hebben ze in het afgelopen jaar maar liefst 238 sollicitaties ontvangen en daarmee een recordaantal nieuwe medewerkers verwelkomd. Benieuwd hoe we dit samen hebben bereikt? Lees snel verder!
EmailDe 10 meest voorkomende misvattingen in e-mailmarketing
"E-mailmarketing is spam." "E-mailmarketing inzetten voor bestaande klanten is zinloos." "Een simpel nieuwsbriefje versturen, wat voegt dat nou toe?" Dit zijn slechts enkele veelvoorkomende misvattingen over e-mailmarketing die wij als online marketingbureau regelmatig tegenkomen. Maar, wanneer e-mailmarketing op de juiste manier wordt toegepast, is het allesbehalve spam en gaat het zo veel verder dan alleen het versturen van nieuwsbrieven. Het is zelfs dé sleutel om klantloyaliteit te bevorderen. Herken jij deze misvattingen? In deze blog ontdek je de top 10 misvattingen over e-mailmarketing. Laten we deze samen de wereld uit helpen.
SEOWat is een Google Core update en hoe herstel je ervan?
Google Core updates kunnen jouw SEO-strategie maken of breken. Daarom is het voor iedere ondernemer cruciaal om te begrijpen wat deze updates inhouden, hoe ze jouw website kunnen beïnvloeden én hoe je er weer van kunt herstellen. Een daling in je websiteverkeer kan namelijk angstaanjagend zijn, maar met de juiste kennis en aanpak kun jij de storm doorstaan en er sterker van terugkomen. In deze blog behandelen we de ins en outs van Google Core updates, de impact ervan op je website en de stappen die je kunt nemen om je rankings te herstellen, te beschermen en uiteindelijk te verbeteren.
SEOE-E-A-T & SEO: hoe beoordeelt Google de kwaliteit van content?
E-E-A-T: met eten heeft dit acroniem niets te maken, wél met het succes van jouw online onderneming. E-E-A-T is namelijk het principe op basis waarvan Google de kwaliteit en betrouwbaarheid van jouw website beoordeelt om te bepalen of jij het verdient om in de zoekresultaten te verschijnen. Maar waar kijkt Google dan precies naar, en wat nou als je hier geen aandacht aan besteedt? Dat lees je allemaal in deze blog.
SocialVan inspiratie tot aankoop: de impact van Pinterest-advertenties
7 touchpoints, dat is hoeveel contactmomenten klanten gemiddeld nodig hebben in hun customer journey voordat zij tot aankoop overgaan. Als marketeers is het onze taak om deze touchpoints voor klanten te creëren, hen enthousiast te maken en uiteindelijk conversies te realiseren. Eén platform dat bijzonder effectief is voor het bewerkstelligen van touchpoints, maar toch vaak over het hoofd wordt gezien, is Pinterest. Maar hoe benut je Pinterest dan optimaal en hoe zorg je ervoor dat je inspanningen leiden tot conversies? Dat lees je in deze blog.
SEAServer-side tagging & het einde van third-party cookies
Begin 2025 is het zover: Google trekt de stekker uit de ondersteuning van third-party cookies. Dit is een grote stap voorwaarts op het gebied van privacy, maar het brengt ook uitdagingen met zich mee voor marketeers. Zij kunnen dan namelijk niet langer advertenties afstemmen op het surfgedrag van gebruikers. Gelukkig is er een oplossing: door third-party cookies te vervangen door first-party data en te kiezen voor server-side tagging in plaats van client-side tagging, kunnen we het verlies aan data omzeilen en toch gericht blijven adverteren. Meer over server-side tagging en het einde van third-party cookies lees je in deze blog!
CaseDEKOFFIEWINKEL.COM: 1170% omzetstijging sinds 2018 (?!)
Een van onze eerste en trouwste klanten, dat is De Koffie Winkel. Ondernemer Arnold Nuver schakelde ON. Digital Marketing in 2018 in om deze winkel, gevestigd in Haren, voor het eerst echt online op de kaart te zetten door middel van online marketing. Eén ding kunnen we alvast verklappen: sinds dat moment in 2018 heeft het bedrijf een online omzetgroei bereikt van maar liefst 1170%! Benieuwd hoe dat mogelijk is? Je leest het hier.
Website10 tips voor het internationaliseren van je webshop
In Nederland gaat het zo goed met je zaken dat je je nu begint af te vragen of je mogelijk ook in het buitenland kan doorbreken. Je wilt je webshop internationaliseren en je productaanbod ook in andere landen gaan aanbieden. Echter, hoe doe je dat precies? Waarop moet je letten als je wilt gaan internationaliseren, zodat deze uitbreiding ook daadwerkelijk succesvol is? In deze blog lees je 10 tips om het internationaliseren van je webshop te stroomlijnen en er een succes van te maken.
StrategieReview marketing: zó belangrijk is dat
Als consument wil je natuurlijk diensten en producten afnemen bij de beste aanbieder op de markt. En met de hoeveelheid nepbedrijven en -producten die tegenwoordig online staan, is het extra belangrijk geworden om eerst goed te controleren of een bepaalde site wel betrouwbaar is voordat je daar een aankoop doet. Een goede manier om dit te controleren, is aan de hand van reviews die door anderen over dat bedrijf geschreven zijn. Als je ondernemer bent, wil je daarom ook dat er genoeg (positieve) reviews over jouw bedrijf online staan. Maar hoe kom je aan die reviews, en wat is dan het zogeheten “review marketing”? Dát lees je in deze blog.
Nieuws SEODe nieuwste Google Spam Update: welk effect heeft die op linkbuilding?
In maart 2024 is de nieuwste Google Spam Update uitgerold, met als doel om spammy content te bestrijden en de sites die hier misbruik van maken hardhandig aan te pakken. Voor ons en onze klanten is dit geen probleem; bij ON. kijken wij altijd vooruit en passen we onze strategieën aan op onze jarenlange ervaring met Google. Echter, we begrijpen het als je je zorgen maakt om het effect dat deze Google Spam Update gaat hebben op je website, zelfs als je altijd eerlijk hebt gehandeld. In deze blog lees je daarom alles over deze meest recente Google Spam Update, en wat deze nu echt voor jou zal gaan betekenen.
Nieuws SEAON. is Gold Partner van Bigshopper!
Onlangs is ON. Digital Marketing officieel uitgeroepen tot Gold Partner van Bigshopper. Nu is dat voor ons natuurlijk een hele eer, maar afgezien van de status kleven aan die titel stiekem ook een hoop voordelen. Daarom wilden we in deze blog graag eens uiteenzetten wat onze status als Bigshopper Gold Partner precies betekent voor onze klanten, zodat ook jij te weten komt hoe jij precies van dit partnerschap kunt profiteren. Lees snel verder!
Post search
301 Redirect
..
Bericht bekijken